Translate

söndag 16 augusti 2015

En flip-flop söndag

Igår var vi på en mycket trevlig och enkel i sitt slag släktträff i Aspenäs. En superfin plats! Jag pratade med min syssling som jag inte träffat på minst 15 år. Vi försökte komma på när senast var och båda var överens om att det var på min mormors födelsedag men vilken kunde vi inte komma på. 15-18 år sedan iallafall. Det var verkligen roligt att höra vart ens egna släkt befinner sig i livet och vad som är på gång. Vi har inte setts främst för att min mormor och hennes bror inte hade så mycket kontakt men nu har mamma och hennes kusiner på mormors sida fått upp kontakten. Just min syssling planerar bröllop i Turkiet nästa år! Så roligt och vi önskar all lycka till det supervackra paret.

Idag har varit en riktigt slappis-flip-flop-söndag med kärleksmums och tjejhäng. Min syster hörde av sig och kom hit för lite fika och tjejsnack. Jag färgade hennes hår och så gick ju badrumslampan i förmiddags så jag fick stå med ficklampa när hon skulle skölja ur håret! Det var ju visst speciella lampor som inte Ica hade så det får bli till stan imorgon. Håret blev lika snyggt för det och kärleksmums i trädgården satt riktigt fint. Diego gick en långpromenad med Oscar till en lekpark och dom verkade ha haft det bra. Oscar kom hem med leriga händer, fötter och gräsfläckiga byxor och stendäckade kl 19 ikväll så han gjorde nog av med en hel del energi.

Nu ska jag dricka te innan det blir sängen. Hoppas ni haft en fin helg i sommarvärmen!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar