Translate

fredag 1 maj 2015

Valborg och 1 maj




Kungens födelsedag, arbetarnas dag och våren har officiellt firats! Vi blev bjudna på brakefterrätt idag hemma hos min syster och svåger. Detta efter en lika fantastisk grillad middag. Ibland är dom helt enkelt slående bra dom där två. Himla festligt var det också i torsdagsmorse när alla lokalbusarna körde med flagg! Det tyckte jag var himla fint :)


Såhär snyggt lyckades jag fånga det på bild. Ville inte stå alltför uppenbart med telefonen riktad mot bussen så det slutade med att jag tryckte av för sent. Men det är ju tanken som räknas. Ni kan ju lägga märke till det dova ljuset istället som slutade med totalt skyfall. Det gick igenom allt vad regnskydd och vattentät vinterjacka heter. Promenaden blev iallafall minst sagt frisk och kliande ögon fick en eftermiddags vila. Så i sin helhet väldigt positivt och skönt.

Valborgsmässoaftons kväll bjuder ju sedvanligt på uppehållsväder och inget undantag i år. Så runt halv åtta var vi ute på banan igen för att lyssna på kören låta vintern rasa ut med väldiga stämmor och se vårbrasan tändas. Riktigt fint var det och solen ville också vara med mellan trädkronorna.








Idag frågar jag min lillebror 16 år: "Hur har helgen varit? Har du gjort något kul?"
Ehh, hehe, va?
Nej just det ja, det är fredag idag. 
Amningshjärna som alltså tror att det är måndag imorgon. Det är ju lööördag och vi är bortbjudna på lunch. Näe alltså just nu skulle jag helst ligga i sängen hela dagen. Bara ligga där slapp och slö. Fast äta måste man ju ändå göra. Och med småbarn kan man inte ligga i sängen en hel dag. Eller tja, kan kan man väl men det är varken slappt, utvilande eller särskilt uppmuntrande, säkert för barnet?! Socialt utbyte är ju dessutom positivt. Fasen nu börjar Oscar gny.. Jag som just ska stänga ner för att sova. Så. Trött. Ville. Bara. Blogga. Lite. Just det, vi kanske skulle ha med oss en dricka dit åtminstone. Till lunchen alltså. Det får handlas imon. Ja, killarna kan handla och jag kan ha sovmorgon. Ja mycket bra. Ah, bra, Diego gav honom nappen. 
Godnatt!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar