Translate

lördag 2 maj 2015

Uppe i ottan, lunchinbjudan och glada föräldrar

Vilken god mat Diego, Oscar och jag har blivit bjudna på idag hemma hos en colombiansk familj. Diego har lärt känna dom på skolan. Kyckling och potatis, ris, sallad, bananchips. Himmelskt gott. Så himla fint och en trevlig stund! :) Väldigt avkopplande med massa armar som vill hålla och leka med bebis och ett bord dukat med delikata fat. Oscar var supernöjd hela tiden och vi var minst sagt nöjda och mätta.

Mm qué rico!
  


Idag tog jag morgonen fast jag hade tänkt att killarna kunde gått till affären när jag släckte mina blå igårkväll. Diego har varit uppe alla gångerna inatt så han fick lite sovmorgon. Oscar och jag vaknade för dagen 06.40 och gick upp efter amningen. När huvudet fortfarande ligger mot kudden så känns detta ungefär som att föreställa mig bestiga Mount Everest och jag får svindel av bara tanken att resa mig. Sängen känns extra skön och varm men som den kvinna man är så klarar man allt. Bara att gå upp så är man igång. Rätt skönt när han är tvättad, bytt och påklädd och man själv sköljt ansiktet och ätit frukost. Känns som man kommit en bra bit på vägen då. Att kliva upp med denna goding gör det lite enklare :)





Såhär står man gärna och gungar :)


Vi passade på att ha lite gemensam egentid på golvet. Sång, bus, inbäddad i sjalen och nagelklippning. När Oscar var nyfödd så var det ju bara han och jag. Jag pratade bara med honom, bara på svenska, vi gick på massage och hängde hela tiden. Det har vi glidit ifrån lite. Häromdagen satte jag på lite relaxmusik i vår säng och tog fram oljan och Oscar tog direkt ögonkontakt och visste att han skulle få massage. Han älskar verkligen uppmärksamheten och läser av allt i mina ögon. Det var så vackert att han fortfarande vet vad gnuggljudet mellan mina handflator betyder (massage), och gjorde lite ont i mig att han inte får den egna lugna stunden med mig VARJE dag. Så det är något jag vill jobba på. Vid halv nio började de små ögonen gå i kors igen så vi kröp ner hos pappa och sov en timma till! Lyckan var ju total hos denna mamma och ojoj så gosigt att sova mätta och nöjda i en varm stor säng. Det är lyx det.

Här och nu ska jag satsa på en tidigare kväll i säng. Långfilm lockar så otroligt mycket men likaså att sova. Nattnatt på er alla därute.









     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar