Translate

måndag 4 maj 2015

Kompisfest

Hejsan på er i regnet. Här är det regn, regn och mera regn idag. Det är helt okej efter en helg med strålande sol. Vi har låtit hemmet stå åt sidan och varit på grillbjudning, lunchbjudning och Oscars första kompisfest! 

Aktiva dagar minst sagt. Så nu sitter vi här med tvätt att vika, golv att städas och allmänt röj efter förra veckan. Allt har ju en baksida som man säger men värst av allt är mitt lite onda mammahjärta när Oscar avslutade gårdagen med feber. Han var inte alls bra och det kom som från en öppen himmel. Det varade dock bara under kvällen men han var riktigt dålig. Lilla gubben. På morgonen var han tillbaka till det friskare stadiet utan feber och fick ha en lugn hemmadag med pappa. Själv har jag i höga gummistövlar, vårjacka och paraplyt i högsta hugg (nej jag kommer inte i mina snitsigt snygga regnkläder, än. Någonsin igen.. ) varit hos sjukgymnasten, handlat, mött upp syster och blev hemkörd. Väldans lyxigt! Det är inte varje dag som man blir hemkörd till sin dörr efter handling.

Hos sjukgymnasten gjorde vi framsteg och hittade en punkt i ryggen som verkar vara i kläm. Efter lite övningar och kläm så strålade det ut i armhålan och jag var lätt snurrig. Känns inte roligt att behöva gå på rehabmottagning och latheten är enorm men jag anstränger mig. Jag vill sakta kunna börja jogga. Känna energi och styrka.

På affären inskaffade jag lite härliga duschgeler till mannen och mig och har förberett för smarriga lasagner imorgon. Det var nog lite självömkan som satte in och det slank ju såklart ner lite choklad också.

Syrran och jag satt och tjöta lite i bilen. Kvalitetstid på hög nivå med min älskade syster. Hon har verkligen inte långt kvar nu tills hon ska föda och kämpar verkligen på så himla bra med praktik och vardag! Jag beundrar henne massor och hon har världens finaste gravidmage.
   



Oscars glada kompis Jack firade namngivning och sexmånadersdag.
Vi fick äran att dela denna soliga eftermiddag tillsammans med han och hans familj. Tack!






Lite schysst choklad.
Denna choklad sålde vi på den folkhögskola jag läste ett år. Billströmska Folkhögskola.
Hejaheja så roligt att hitta den i en affär nära oss!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar