Translate

torsdag 14 maj 2015

Långhelg








Syster Sandra, bebis i magen, Nova-Li, Rasmus och lilla grisen Marrón (hon är ju givetvis en hund men låter mer som en gris och äter gräs som en ko). Hela fina familjen! 


Kristihimmelsfärd och lediga familjer. Solsken och blå himmel.
När man står i ett stökigt kök en morgon med en glad unge och en ledig man så slänger vi in handduken och drar ut. Något lättare sagt än gjort när Oscar somnade riktigt gott 15 minuter innan vi skulle packa in oss i bilen. Åh neej lilla hjärtat som sov såå gott. Det tar emot. Hans förmiddagsvila inföll, just idag, senare än den brukar, såklart. 

Så det vi tyckte var en bra planering från början blev lite feltajmat. Givetvis skulle jag klämma in en dusch också så Diego fick fixa med packning och mellis ensam. Men av någon anledning är vi ju gifta och att vi komplementerar varandra perfekt här är ju uppenbart. Jag duschar, han packar och sedan gnäller jag på honom för att han inte är färdig. Måste vara så roligt att vara gift med mig! 

Typ hela tiden nuförtiden: han blir aldrig stressad, jag blir alltid stressad. Han ser lösningar, jag ser mestadels hinder med mina eget påhittade problem som kanske inte är jätteproblem egentligen.. eller inte alls. Jag gör det mesta i racerfart - eller gnäller för att jag inte orkar göra det i racerfart, han i snigelfart uppspelat i slowmotion vilket inte alltid lugnar den superstressade som vill ha racerfart. Nåväl, det är ju iallafall uppenbart hur bra vi exemplifisierar yin och yan. 

Tidigare i Oscars hittills sju månaders liv så har vi väckt honom från sömn två gånger och det är verkligen inget jag varken tycker om att göra eller förespråkar. Men idag fanns det en bra möjlighet för honom att somna om gott ute så då fick det bli en väckning. Yeey jag tvekade inte i detta beslut! En applåd till mig. Jag kände att jag ville och behövde verkligen att vi kom iväg. 

Väckningen gick okej, lite (ganska) ledsen och sedan mer och mer nyfiken på sin omgivning så när vi väl kom ut så det blev ingen mer sömn förrän till eftemiddagen. Som ni ser på bildbevis här ovan, allt som allt, en riktig D-vitamin boost- och mysdag med barn och man! Denna mamman verkligen behövde denna dag! För att toppa gräddtårtan lite extra så blev det grillning till middag med svågerns mastergrill!
TACK! Mina älskade och syster med familj!

Hoppas ni alla därute också haft en riktigt skön och smidig ledig dag!

♡♡♡










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar