Translate

måndag 18 maj 2015

Dödens väg och finbesök

Ojoj vad dagarna går fort. Redan måndag igen. Jag har verkligen kommit in i ett trötthetstöcken där jag mest anstränger mig i varje sak jag tar för mig. Inte så kul. Jag är jättetråkig att vara med nu. Eller skojig fast knasig och knepig? Gör jag ingenting så blir det heller inge bra då jag känner mig helt värdelös och lat. Så återigen har superdupersyrran ryckt in och åtgärd nummer ett blev veckans grej!

Veckans grej: ETT mål om dagen. Till exempel, idag ska jag laga en bra, god middag. Eller, idag ska jag tvätta och vika in tvätten direkt. Eller, idag ska jag ta en promenad med Oscar till den mataffären och vi ska handla detta. Ja ni fattar grejen. Ha ett mål, vilket som, genomföra och vara nöjd med det. Begränsa och rama in. Jag får sån sjuk kortslutning annars. Så heja mig denna veckan!! Och det bästa är att allt annat då blir en bonus.

För övrigt måste jag bara berätta vilka sjukt fina besök vi haft i helgen. Först ett överraskingsbesök av mina finfina kusiner som är nästan jämngamla med mig. Dom bor i en annan stad och vi ses inte så ofta. Dom tajmade det helt kalas med Oscars mat och vila så han var på riktigt bus- och myshumör! Så himla fint. Tack tjejer!

Besök nummer två var två klasskamrater från när jag läste på folkis. Min partner in crime Sandra som var min companion på praktiken i Bolivia! Och Filippa som jag återfann i Sucre när jag flyttade dit 2013. Crazy galet att ha de två i vårt hem här i Sverige nu! Världen är liten och folkis är fantastiskt. Har ni inte gått på folkis så GÖR DET!




Avslutningsfest i Sucre tillsammans med Sandra!
Många nya erfarenheter, möten och känslor!

Är ni sugna på att se Sandras och min lilla amatörvideo från arbetet i Sucre så finns den här :) Den användes på vår informationsturné i Sverige som en del av en föreläsningarna.  


Camino de la muerte - Dödens väg
Från när vi körde mountainbike ner för den ökända Dödens väg.
Filippa uppe till höger, Sandra bredvid.
Häftigaste grejen och verkligen en adrenalinkick! Ska ni till La Paz så ta en vända här!




















  

2 kommentarer: