Translate

tisdag 12 maj 2015

Friskare vindar

Här håller förkylningen i för både Oscar och mig fast jag helt klart inte är superdålig. Jag har en stickig hals och är mest trött hela tiden och Oscar har sin vanliga energi men en snorig näsa. Skönt iallafall att Diego är helt frisk! Men. Jag. Är. Trött. 

Vi hade en skön helg. Lördagen var en riktigt slappisdag och jag fick ensamtid en stund på förmiddagen. Så ovärderligt gott med en riktigt varm kopp te och nyhetsmorgon utan att behöva tänka på något annat eller bli avbruten eller behöva resa mig upp. Diego var iväg en sväng med min svåger och dom hade barnen med sig. Tack. Tack. Tack. 

På söndagen blev det en tripp till Alingsås och mina föräldrar. Syster och svåger var också där med Nova-Li. Vi hade med oss allt vad vi hittade i våra kylskåp och lagade matpajer. Riktigt bra blev det! Vi gick också en sväng till en sandlåda där Nova-Li kunde få gräva lite och jag satte mig där i sandlådan. Började spå syrran med en pinne i sanden som när vi var små. Hon och Rasmus ska få fyra barn, bo i villa om 5 år och äga en Volvo nånting nånting (kommer inte ihåg märket). Grattis till er! Det var en väldans vacker em/kväll med solsken!

Det är gott att det regnar lite nu när man är halvkass samtidigt som det gråa diset verkligen inte piggar upp. Lägga sig i soffan med te och glass går heller inte med en aktiv snart sjumånaders. Så nu vill jag verkligen inget annat än att känna mig frisk och stark! Eller bara få äta glass?!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar