Translate

lördag 21 mars 2015

Snö och påskliljor





I torsdags stod jag och sysselsatte mig med detta hjärta med solen i ansiktet. Fåglarna kvittrade och det var alldeles ljummet i luften. Mossan räckte inte helt till så det är fortfarande ett project in the making. 
Men alltså idag SNÖADE det!! Tills nu har det varit svinkalla vindar och torrsnöat. Usch va jag är trött på kylan. Vindarna är verkligen värst. Hoppas det vänder snart igen! 

Vi gick till Coop och handlade. 13 kg på ryggen, 10 kg puttandes framför i uppförsbacke i motvind. Som sagt, träning behöver inte kosta pengar.. Man behöver ju heller inte dö på kuppen men nu ska jag iallafall äta mina hembakta kakor till kaffet med lite godare samvete. (Läs kakor, i plural)

Senare kommer syrran och svågern och  hämtar sista lasset babykläder. Det är bara 10 veckor kvar till BF för deras del och jag får nyföddbebisgosa igen!! JAG. LÄNGTAR. Bra jobbat hörni ;) De ska också lämna en symaskin som jag ska få låna av snällaste Mirjam. Det har verkligen börjat klia i fingrarna och i sinnet. Så jag kan ju inte vara mer tacksam! Vilken service. Den såg väldigt spännande ut med massa mönstersömmar och grejer. Jag tror Diego får sluta gå i skolan och va pappaledig igen ;)

Nu ska min man och jag eftermiddagsfika lite  medan plutten sover en stund. Oscar har haft världens gympapass han med idag på golvet så han somnade efter all ansträngning. ♡




P.S 


Jag hittade denna skojiga bild på mig på Isla del sol, Titicacasjön Bolivia. Den kvällen var jag röd som en kräfta i ansiktet och sen började huden sakta skalas av. Jag har ju gjort detdär misstaget några gånger nu under Bolivias sol på 4000 m höjd. Kan bara vara tacksam att det aldrig blivit permanenta pigmentförändringar eller ärr. Solskydd i alla dess former är numer prio ett under solens värsta timmar. Liksom vad är vitsen med exponeringen när man ändå bara får extrem sveda och sedan skalar av allt så man blir vitare än man var innan? Nä. I think I'll pass. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar