Translate

lördag 21 mars 2015

#rockasockorna



Igår rockade givetvis Oscar och jag sockorna för att vi också diggar olika. Annorlunda och olika är bra! Det ger perspektiv och andra vinklar för en att titta ifrån och vi kan bara lära. Hashtag rockasockorna skapades av en tioårig flicka vid namn Nathea Anemyr som lever med en syster med Down syndrom. Detta i samband med World Down Syndrome Day 21 mars med en vilja att sprida mer kärlek och ett enat vi. Enligt eventets facebooksida var drygt 270 000 personer anmälda men jag tror lätt att den siffran var fördubblad irl. 





#rockasockorna



Familjen har idag vaknat upp tillsammans med vår punktliga väckarklocka kl 7.15. Det är den trevligaste väckarklockan jag någonsin har haft och man möts alltid med ett stort leende. Lilla älskling! 
Veckorna rullar på och Diego läser svenska för fullt. Nästa vecka börjar han redan på nästa nivå. Så Oscar och jag har heldagar tillsammans och visst har man vant sig att ha pappa hemma. Det var kaos första dagen haha. Men nu är vi back on track igen och igår tvättade vi till och med massa tvätt ute i tvättstugan med en lätt mjölkstockning haha. Man kan lätt känna sig som superwoman ibland alltså. Tack och lov så fick Oscar loss mjölkstockningen på eftermiddagen. Den lättnaden alltså, puh. 

Idag ska vi mest chilla och handla lite. Jag är sugen på en promenad till Coop som ligger lite längre bort och fixa nått gott käk.
Ha en fin lördag på er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar