Translate

tisdag 10 februari 2015

Hejdå påsar


Så var den magiska helgen över! I söndags åkte vår och syrrans familj på söndagsmiddag hos min moster och kusiner. Kalopps och bullar. Riktigt gott och riktigt skönt! Barnkär släkt, nöjda barn och ett serverat bord. Kunde ju inte blivit lyxigare! Tack ska ni ha :) 

Med lite nyladdade batterier har jag nu äntligen fått undan påsarna som stått i garderoben! När Oscar skulle komma till världen så fick vi massa kläder, i påsar, i lådor, helt uppblandat av min syster. Nu har allt detta blivit till tre, välsorterade, packade plastlådor med inventarielista. Jajjemän, plagg för plagg. Denna lista ska vi ha som underlag för vad han sedan kommer behöva. Hans nuvarande storlek 62/68 gick jag också igenom och fick lägga undan ytterligare några plagg han vuxit ur.   








Älskling! 


Igår var vi ute i solskenet på en långpromenad. Vi tog vagnen och testade lite nya vägar. Vi hittade ett stort utomhusställe med klätterställningar och fin skog. Det var soligt, vit snö och klarblå himmel. Underbart! Skogen var riktigt frisk och ja, selen hade varit något smidigare här men det gick. Oscar sov dom två timmarna och vaknade i sista backen hem. Då var han riktigt nöjd så vi drog ner sufletten så han kunde ligga och kika upp på träden.








Idag var vi ute en kortis. En riktigt långsam sväng. Jag har ringt och kollat hur det går med översättningen av Diegos akademiska examen. Väntetiden nu är sex till nio månader men de hade iallafall registrerat ärendet den 11 december. Jag ansökte om några fler föräldrarmånader när jag ändå var i farten och har gått igenom papper. Diego pluggar svenska med några böcker vi lånat på biblioteket och övar uttal. Imorgon är det fyramånaderskoll för Oscar. Ska bli kul och träffa vår underbara Mehri! Oscar verkar må alla tiders. 




   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar