Translate

lördag 7 februari 2015

Helg, mello och bakpotatis

Hej på er och välkommen helg!
Efter en hormonfylld vecka med humörsvängningar likt en berg-och dalbana med sjuttioelva loopings och en värkande rygg så har vi äntligen kommit fram till helgen. Denna välkomnade välplanerade lugna helg. Igåreftermiddag invigde vi med promenad för att köpa tacos och choklad till denna gnälliga, värkande, trötta kvinna (tror bestämt att den fysiska smärtan orsakar ännu mer trötthet för inte kan jag skylla allt på Oscar). Kvällen bjöd sedan på film. Oscar nattades nån gång där emellan och fram till tiotiden sov han oroligt (verkar som det är tänder som spökar). Jag fick gå in och trösta och lägga om några gånger innan han fann ro och kunde sova lilla plutten. Tyvär duger inte pappa kvällstid när det är oroligt utan då är det väldigt "mammigt".

Ikväll laddar vi för del två av denna magiska helg. Nu gäller det, Sveriges melodifestival 2015 startar!! Nu ska Diego få lära sig svensk påkostad folktradition. Han vet bara att det är det programmet vi försökte streama förra året i Sucre med skitkass uppkoppling och som vi till slut la ner efter tjugo minuters värdelösa försök av sönderhackade bidrag där man inte ens kunde höra fem sekunders sång utan avbrott (vi lyckades att få det funka precis när de sa att Sanna Nielsen var vinnaren).
Jag har iallafall nu, i Sverige, lagom stor stad, vanlig tv, laddat med bakpotatis och räkröra, kiwi, banan och apelsin med hemgjord chokladsås och vaniljglass och chips. Oh yes vad vi (jag) ska svulla!! Med gott samvete. Bygga på volangerna lite, känna mig kravlöst sexig och bli avundsjuk på alla slimmade kroppar som lär synas på teveskärmen. Det är ändå bara mänskligt. Det ska bli så gött!!
Oscar ska få bara badkar med mig innan så kan pappa göra honom nattklar medans mamma badar vidare. ;)

Nu ska det göras röror och hackas frukt!
Vad som händer imorgon tar vi imorgon.
Och hörni, SOM jag älskar vår son, jag vill ju bara pussa pussa pussa och krama honom!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar