Translate

lördag 14 februari 2015

14 februari



Hej alla hjärtan! Hoppas ni har en riktigt bra och fin dag, oavsett om ni firar San Valentino eller helt enkelt bara firar att det är lördag. För er som gärna vill uppmärksamma denna dag så hoppas jag att ni har någon speciell i er närhet att visa er uppskattning till. ♡

För oss här hemma är det nästan ändå en bemärkelsedag. "Nästan" för att det var inte första mötet för Diego och mig utan det var vår första officiella träff som jag brukar kalla det.

 Onsdagkväll den 13 februari för två år sedan knackade Diego på min dörr i Sucre och undrade om jag ville ses dagen därpå. Jag måste ju medge att det var så fint att han kom till min dörr och att vi hade haft sjukt kul under karnevalen. Jag letade dock inte efter något seriöst. Men han lyckades alltid peppa, lugna, hade världens tålamod och var sjukt intressant att prata med. Jag var rätt upptagen med min studiepraktik och vi skulle ha gruppmiddag och praktiksamtal. Så jag sa att jag inte visste om jag skulle få tid, jag kunde meddela honom isåfall. Jag ringde sedan från en telefonkiosk från torget i Sucre på torsdagkvällen och han kom och hämtade mig. Vi åkte upp till en utsiktsplats och åt chokladragerade nötter och pratade.

Det var dagen som ledde till att jag fann min livspartner. Ett gemensamt liv av samhörighet, kärlek, trygghet, värme, förståelse, äventyr, familj, utveckling och helhet. 
Samma dag på samma plats ett år senare friade Diego.


  



Så idag minns vi tillbaka och ler lite extra. Vi har gjort väldans massa saker tillsammans och det finaste av allt är ju nu såklart vår Oscar. 


Dagens lyxfrukost deluxe

















♡♡






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar