Translate

tisdag 14 oktober 2014

Järn och magont

Men jaha, tre kvällar med järntabletterna Duroferon och jag har alla vanliga biverkningar man kan få?!
Blev tvungen idag att läsa bipacksedeln igen.
Har jag sagt att jag är anti tabletter??
Färgämnen och skit innehåller de också.
Känns ju otroligt onödigt att må ännu sämre denna sista viktiga tid.

Jag tar dom före sängdax på ordination att göra detta och började för att maxa blodvärdet inför förlossningen. Men magont i hela buken, konstiga känslor i magen som hunger fast galet intensivt, illamående. Magens rutiner fungerar felfritt som de ska fortfarande men alltså, med sömnbristen nu också så blir jag ju skitirriterad.

(Duroferon var ju ett påhittigt namn också - duro på spanska = hård.... Eller ja, latin är det väl)

Ringer barnmorskan idag! Kanske kan ta tabletten på förmiddagen istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar