Translate

måndag 13 oktober 2014

Såsen

För några dagar framåt är jag hos päronen i Alingsås medans det blir omtapetserat hemma.
Det kändes enklast så när de ska ta hall och vardagsrum, kanske skönt för gubbarna också att jobba i lugn och ro.

Så här är jag. Inatt sov jag verkligen så dåligt. Mellan tolv och fem sov jag med ett toalettbesök däremellan. Sedan var jag vaken till halv åtta!! Tuuusen tankar om Migrationsverket, halsbränna, frossa, magont. Jag har rätt mycket sammandragningar och det är redigt tungt att ändra position i sängen. Sedan började katten gå runt och jama och brorsans larm ringde miljarder gånger. Lagom morgonseg tonåring detdär. Och sen givetvis dödens hunger och illamående så klockan sju satt jag och åt frukost. Ja jisses.

Men, jag fick idag tag på en tjej på tillståndsenheten i Göteborg på telefon! Framsteg! Jag hade tänkt åka dit men mådde verkligen bananmos på morgonen, typ bakfylla med ett maratonpass på det. Samtalet ledde till att hon mailade deras "teamleader" att se på vårt ärende snarast och delegera ut det så att det blir någon handläggning!! Min förtursbegäran hade de fått och hon underströk graviditeten. Så ja, små steg framåt.

Det blev en sväng till tippen med mamma då jag satt i bilen och sedan lite handling. Två uuunderbara orkidéer fick följa med hem till vår lägenhet som en present från mamma. Så fina :) Tyvär ingen bild på dom här än.

En spenatlasagne senare så är jag redo för natten. Helt galet slut och det spänner och drar runt magen och även ryggslutet då jag faktiskt inte legat ner på hela dagen. Ikväll får det bli lite medicin mot halsbrännan som jag hoppas hjälper! Btw, har börjat med järntabletterna också. Känns bra so far.
Nattnatt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar