Translate

onsdag 15 oktober 2014

Järntabletterna igen

Pratade med min BM igår och hon sa att jag inte behöver ta järntabletterna så ofta. Mitt järnvärde ligger på 118, och den undre gränsen för gravida säger de är 110 så det är fortfarande inte lågt.

Min senaste BMträff var nämligen med en annan barnmorska. Värdet hade gått ner från 124 till 118 sedan jag var i v 32, alltså sju veckor sedan. Det kändes som att hon reagerade lite också på att jag inte tagit några tillskott alls under graviditeten. Träffen gjorde på något sätt att jag gick och köpte järntabletterna fast det fortfarande inte kändes helt nödvändigt.

Så det var skönt att vi kunde justera dosen lite och provar varannan dag tills vi ses på måndag. Jag tar de på dagen istället för kvällen.

Kan tillägga att jag sovit otrooligt mycket bättre inatt utan magont eller oroligheter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar