Translate

måndag 22 september 2014

Nytt besök

Idag var vi hos BM igen. Trycket var i princip samma som i fredags så fick bli en ny kissesticka som fortfarande inte visar något som skönt var. Dock två kilos viktuppgång bara under helgen. Vad kan man säga.. Det säger kanske lite om hur jäkla fort och oväntat det kan gå. Jag känner av det så behöver knappt ställa mig på vågen. Lilla hjärtat därinne hoppas inte det fortsätter i den takten för mamma din sista tiden.

Det är påfrestande att ta sig ur och i säng, ta på mig strumpor efter dusch blir världens ansträngning så inget kan gå fort, kan inte knyta ihop handen hårt eller ligga på armen som somnar efter två sekunder. Det känns som jag nästan förstår möbler jag sitter i med denna tunga kropp haha.

Under omständigheterna går det bra i lugnt tempo. Jag har verkligen världens snällaste bebis därinne. Efter besöket tog jag en promenad i regnrusket för att hämta och köra hem syrrans sambos bil. Han fick åka kollektivt till jobbet idag för att komma hem med en nybeviljad jobbil. Yeey stort grattis till honom! Jag erbjöd mig eftersom jag ändå var i stan och det är skönt att "behöva" göra saker.

Så efter en promenad i ett mindre stormregnrusk så rullade jag ut mot landet i en snedragande Opel skåpbil fylld med verktyg och bröte och tjutande vindrutetorkare. Det var rätt skojigt. Väl framme fick jag pasta med spenatsås av bästaste syster. Kan man ha det sämre?

Här har det blivit risgrynsgrötkok igen. Kan ju inte få nog.
//Flodhästen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar