Translate

torsdag 25 september 2014

Kalasigt

Jag sover verkligen konstigt nu. Förkylningen får gärna försvinna snabbare än kvickt. Massa konstiga tankar och uppochner ur sängen. Trött trött trött efter flera nätter såhär och det börjar bli tungt.

Anyway. Idag har varit en bra dag. Efter att ha tvättat lite och varit på kontroll igen för blodtrycket, som börjat gå ner igen men inte helt bra, så satte jag mig på ett fik för att ta det lite lugnt. Morfars fru ringde så det passade bra och blev ett längre samtal.

Jag testade ett ställe som heter Kaffe Hörnan och beställde en galet god yoghurtdrink! Ekologisk yoghurt, kanel, ingefära, kardemumma och jordgubbar. Superfräsch och sköna soffor hade de också. Tummen upp!

Efter det blev det att mötas upp med syster och Nova-Li för lite kalas. Mirjams ena barn fyller nämligen sex år idag! Så min systers familj och jag var där för en trevlig stund. Det stora barnkalaset hölls i helgen!

Vi blev först bjudna på mazarin- och vaniljbullsfika och avslutade med mumsigaste smörgåstårtan. Kalasbarnet fick dela sin önskerätt med storebror som var Billys piroger. Asbra kalas tycker jag!

Nu är jag hemma i säng. Hoppas på att kunna sova bättre. Tänkte läsa lite om bärsjalar och få kontakt med min man. Vi har haft lite kommunikationsproblem idag på grund av nät och att vi går om varann så stor ledsen gubbe på den. Kanske inte ens orkar vara vaken tills dess...?! zzZ












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar