Translate

lördag 16 augusti 2014

Breakfast in bed





En skön lördagsmorgon. Igårkväll stenslocknade jag kvart över nio. Kvart över nio!! Vaknade därav halv sju. Fick bli lite kiwi, mjölk och mycket vatten och sedan somnade jag om till tio. Frukost nummer två, eller ja, den riktiga frukosten fick sedan lyxen att ta plats i sängen. Givetvis åt jag mer än det som syns i bild men tog bara denna för lite "känsla". 

Har känt mig lite småförkyld några mornar nu så det är verkligen en lyx att inte behöva ställa klockan. I tidningen hittade jag en annons om föräldraträff som jag ringde på. MVC har nämligen inget nu men detta var en privat vårdcentral. Talade in ett meddelande och hoppas de ringer tillbaka. Kan va kul att prova.

Dagen bjöd sedan på en busstur till syrran, ett trevligt samtal med en finsk man jag satt bredvid, lunch och sedan en sväng till såsen (Alingsås) till päronen. Syrran och Rasmus skulle lämna lillan för barnpassning över natten så följde med på en liten kortvisit. Sedan har jag handlat här hemma och grejat lite. Givetvis går tankarna ständigt till min finfina vän Elin och hennes Kristofer som har sitt BF idag!! Hoppas deras lille knodd vill titta ut snart. 

En behaglig lördag med skönt väder. Jag är nöjd idag. Nu ska jag stornjuta av nygjord risgrynsgröt med riktigt stor kanel i! Helt oslagbart. :) Hoppas ni har en fin lördag! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar