Translate

onsdag 20 augusti 2014

Secondhand fast utan pengar

Idag är det onsdag och då har Borås coolaste tillhåll öppet. Det är en kille vid namn Niklas som har öppnat undervåningen i det hus han äger åt denna fantastiska idé: secondhand med tanken "ge det du vill, ta det du behöver". Alltså inga pengar involverade alls.

Jag tycker verkligen det är en så bra idé med främst tanke på vår överkonsumtion idag men även för att sakerna slipper hamna på tippen och hellre i någon annans hem utan ekonomiska hinder.

Det är öppet onsdagar mellan kl 12-16 på Hulta sedan ungefär två månader och det är ännu rätt litet. Idag tog jag på mig gummistövlarna och gick ut i regnskurarna för att kolla in stället. Jag lämnade lite ljushållare och kläder och kom därifrån med en kruka, tre böcker, en fin asiett, en tunika i praktisk taget nyskick och en helt ny barngrind till syrran! Den var fortfarande inplastad!

Jag hoppas verkligen fler lämnar in saker så detta får växa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar