Translate

fredag 15 augusti 2014

Hej å hopp fötterna upp huvudet ner

Vår nya barnmorska här i Borås är helt underbar. Det var vår tidigare i Alingsås också. Det är fint att gå till MVC och känna att det är mysigt. Nästan mysigt till och med att de sticker en i fingret och vill ha urin. Har jag blivit helt knäpp nu? Men det hör liksom till graviditeten.

Skönt att allt ser så bra ut som det gör. Bebisen följer sin kurva jättefint och idag kände barnmorskan direkt att huvudet ligger neråt. Med all anledning har jag känt en oskön spark i de högra revbenen.

Nu känns det starkt att det är en ny snabb tillväxtperiod igen. Hungrig oftare, humörsvängningar, otroligt trött mitt på dagen, mycket tyngd neråt vid promenader och kissnödig oftare. Precis som det ska vara med andra ord. Barnmorskan gav mig två namn på järntabletter som jag kan ta. Har inte behövt några tillskott alls hittills, förutom folsyra givetvis i början. Järn ska tydligen bland annat bättra på orken men jag ska försöka öka på i kosten först. Inga värden tyder på att min kropp eller barnet har brist på det så då tänker jag försöka göra vad jag kan på egen hand först.

Det är rätt jobbigt att känna sig nöjd och mätt på kvällen och så precis när man lagt sig gott och andas ut så kommer en olidlig hunger. Då är man rätt seg och skuttar inte precis upp. Men, jag har börjat äta preciiiiis innan jag lägger mig istället! Mycket bra.

Mycket bebis och graviditet på bloggen nu. Men ni får stå ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar