Translate

söndag 20 juli 2014

Nödvändigt lugn

Alltså wow. Jag har varit ledig (sjukskriven) en hel helg. Det har jag inte varit sen första veckan jag kom hem i maj. Kom jag på bara sådär.

Och jisses så skönt. Inte åka nånstans, inte sätta alarm, inte ringa nånstans, inte jobba. Visst, här hemma pågår nybyggen och det bor sju djur inomhus varav ett är en elvaveckors valp, men, ändå.

Jag har ätit frukost ute, legat och läst, känt bebisen extra mycket, badat i sjön, badat i badkaret, ätit ostbricka och pizza, insett att jag inte gillar köpt pizza, druckit iskallt citronvatten och sytt upp den för långa klänningen.

Slutsats: orkar inte jobba många dagar i sträck. Bebis växer fort. Det är skönt att ligga still eller bada när det är så varmt. Ryggen gör ont vid långvarig ansträngning. Jag älskar vårt barn. Jättemycket.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar