Translate

tisdag 15 april 2014

Kastrullpopcorn

Efter lunchen idag så var Diego och jag och registrerade vårt blivande äktenskap. Det krävs även två vittnen vilka är våra vänner Carlos och Vanessa som ska skriva under. Så imorgon ska vi tillbaka tillsammans med vittnena och fylla i de papper som de då tagit fram. Ytterligare ett steg närmre!

Sedan har jag varit med Tanja, vår inneboende student, min vän, och letat klänning till henne till bröllopet. Tanja bär aldrig klänning eller kjol annars men vill nu väldigt gärna göra det.

Stilarna här är rätt extrema åt det ena eller andra hållet. Antingen kortkort och åtsittande eller ryschrysch och hur mycket paljetter och detaljer som helst i superstarka färger. Så inte lättaste uppdraget. Vi hittade till sist iallafall tre klänningar som hon nu funderar över. Jag har även en klänning som hon ska prova imorgon. Jag hoppas verkligen hon hittar något hon är bekväm med!

Nu ska jag ha egen myskväll med hemmapoppade popcorn i kastrull och The Gladiator. :) Hjärtats kontor har tillfälligt flyttat ut till matsalen där de sitter uppriggade några polare och jobbar på med sina arkitektprojekt. Så grymma pojkar! De fick en egen skål med popcorn som lite uppmuntran! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar