Translate

torsdag 12 december 2013

Friska vindar

Hej!

Äntligen uppe på benen och äntligen energi igen!
Trodde faktiskt ett tag att jag aldrig skulle orka gå till supermarknaden igen som ligger 10 min promenad härifrån men jodå, nu bär benen igen och jisses vad skönt det är! Det har varit några riktigt heta dagar här med ca 30 grader och i förrgår slog regnet till igen så nu är det svalt och friska vindar, i alla dess betydelser. Diego har hunnit bli mer än godkänd på sitt projektarbete och är nu ledig, jag har tagit igen en del av den sömn jag totalt varit utan i en månad och vi har börjat komma tillbaka in i fas. Att han drog i land sitt projekt är helt otroligt med tanke på hur mycket tid och uppmärksamhet jag har krävt, men han är ju helt enkelt genialisk. I lördags eftermiddag träffade jag en före detta kurskamrat Filippa från Sverige. Hon kom hit till Sucre några dagar efter mig och stannar till slutet av januari. :) Det var himla kul och eftermiddagen blev till en helkväll! Imorgon ska jag besöka henne på det barnhem hon jobbar på som volontär, som är "syskonhem" till det barnhem jag var på tidigare i år. :)

Här är lite översvepande bilder från Sucre som jag tagit den senaste veckan. Det finns givetvis så mycket mer att fota och fler fotouppdateringar kommer!    




Sucre




















































De två sista raderna på skylten, ungefär: "Kommunens mark. Förbjudet att slänga sopor och avfall. Ta hand om naturen som är liv, förstör den inte. Böter 1000 Bs." (ca 900 svenska kronor)

Dessa skyltar finns lite varstans och oftast ett berg av sopor precis under (inte i detta fallet). Ganska roligt. Jag undrar alltid varför och om det är någon som faktiskt får böta... Men gillar skylten skarpt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar