Translate

torsdag 19 december 2013

Hemmatjejkväll

Igårkväll bestämde vi oss tjejer här hemma för att spendera kvällen ihop. Det blev nagelmålning och en variant på risgrynsgröt! All lycka till mig som älskar risgrynsgröt! :) Här heter det arroz con leche = ris med mjölk och det kokas på samma sätt som iallfall jag gör hemma i Sverige med ris, vatten, mjölk, socker, kanel och kryddnejlika. Skillnaden är att här kokar man med mer vätska och det blir inte grötigt. Jag gillar båda varianterna!

Tjejerna är Diegos kusiner Melissa, Gabriela och Adriana som alla är runt min ålder, något yngre. De har sommarlov nu och Melissa och Gabi (Gabriela) roar sig gärna med att måla naglarna. :) Melissa får annars inte ha nagellack i sin katolska skola och hon har nog hunnit måla om sina naglar tre gånger nu på två veckor. Det är väldigt "inne" att måla naglarna i olika färger och mönster och det spelar ingen roll hur gammal man är har jag sett, man kan ju alltid variera mängden på färgkombinationer och krumelurer! ;) Lite skojigt tycker jag. Gabi målade mina naglar och jag tycker det blev riktigt fräckt:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar