Translate

tisdag 1 september 2015

ab=ac

Min mattelärare tror jag är genialisk. Energisk, galen, inspirationsgivande och tuff. Precis som jag behöver att min mattelärare ska vara. En 1,90 lång robust karl med silvervit slätkammad hästsvans ner mellan skuldrorna, glasögon och hårkalufser ur öronen.

Med slätstruken skjorta, beige byxor med stora fickor i knäskålshöjd och Salomon walkingskor så ser han ut som en väldigt typisk smart teknikdude. Denna modernare tappning på en halvmysig 1800-talsfilur med silvervitt hår dricker vin om kvällarna medan han testar en app och skriver in våra uppgifter. Äntligen har jag träffat någon som, om möjligt, mer än jag ställer frågan varför konstant. Jag tror att jag ändå kan hitta något slags flyt med matten trots mitt sexåriga sabbatsår. Jag fick trots allt 4/7 rätt på mattequizen i appen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar