Translate

tisdag 11 augusti 2015

Kalasprins, kompisdejt och åka gåvagn

Gåvagnen är inte särskilt poppis att gå med, änsålänge iallafall. Den är mycket roligare att sitta i och ännu bättre är det när mamma kör och tuffar som ångloket. Man kan ju inte annat än att le stort åt lille plutten som sitter i den lilla lådan så nöjd. Haha. 

Hejhej hjärtat! 


Annars har vi varit på kusin vitamin Nova-Lis tvåårskalas. Vilket kalas hennes päron hade fixat med långbord, mat och tårtor. Superfint och gott! Kalasbarnet var i toppform och minglade runt flitigt. När det plingade på dörren så sa hon "komme kompisar" glad som en sol och gick för att ta emot. :) 

Diego och jag hade gjort en Pingu piñata till kalaset, Nova-Lis favvofigur pingvinen Pingu. Nu är det dock minionerna som gäller. Vi glömde ta en bra bild på vårt mästerverk mitt i kalaspreppen men låt oss säga att vi var nöjda och barnen likaså! Ner föll karameller, klubbor, glitterstickers och massa konfetti. :)

(Och här försvann resten av texten jag skrivit... suuuuuck! Blä blä blä. Jag hyllade iallafall här min fina son för hur fantastisk han var hela kalasdagen lång, hur han börjat bli något avvaktande mot andra än närmsta familjen och hur jag tycker detta är bra och sunt. Samt om vårt kvällsdopp i en skogssjö efter kalaset då allt var en enda idyll.) 

Men se här:

Bästa grabbgänget! Två veckor skiljer det på dom i ålder. Tacksamma för dessa dudes!! 


Och här är piñatan in the making:




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar