Translate

fredag 3 juli 2015

Sommar i Svealand

Välkommen sommaren! Riktigt varmt är det nu i vårt avlånga land. Här välkomnas det med svidande värmeslag mellan låren och klädproblem utan dess like. Det är riktigt underbart med värme och svala vindar men här blåser det inga vindar mellan dessa lår. Här har inga gravidkilon flugit av av vare sig heltidsamning eller dagliga promenader. Mina insydda jeansshorts kommer ovanför knäna nu ungefär, uppsprättade. Vet inte om jag ska glädjas åt att de åtminstone kommer ovanför knäna eller bara gråta en skvätt. Trist, jobbigt, ångesttriggande. Garderoben är inte längre funktionell efter att ha haft samma kläder överallt där jag har bott och varit de senaste tre åren. En jumbograviditet på det också har resulterat i en annan kropp och därmed för små eller söndriga kläder. Uppdatering är ordet. Inte så kul men än har jag inte kastat in handduken och begravt mig under tecket. Så länge jag inte går naken eller halva ansiktet saknas så känns läget ändå relativt okej. Allt faller på plats i sinom tid och nu måste bara ryggen bli bra. Då kan träning bli en del av livet igen och kroppen stärkas. LÄNGTAR! För här behövs verkligen träning, uppstraming och styrka. Just nu får jag helt enkelt bara älska lite mer av mig själv och känna mig klen.

TROTS kläddilemmat så har vi varit ute hela härliga dagar och det uppstod lite bloggtorka här på bloggen! Oscar mår prima och har inga klädproblem hittills, puh, skönt det! Långärmat kör vi på honom för bästa solskydd men idag blev det shorts och tshirt, årets varmaste dag. Han kryper på i gräset och någon filt är inte nödvändig för den stannar han ändå inte på. Min stora lilla kille!

Allt står i blom i naturen och det är så rofyllt att pilla i sin lilla trädgård när lugnet lagt sig på kvällen.  Diego har två veckor skolledigt och vi laddar för vår fina vän Tanja som kommer på onsdag från Schweiz! Fast först, tacofredag.

Ha en finfin helg och skydda er ute i solen ♡


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar