Translate

lördag 27 juni 2015

Spontanutflykt

Idag när vi vaknade så kände jag för att vara spontan. Egentligen skulle vi ha en lugn hemmastädardag utan att passa några tider, bussar eller ta oss någonstans. Men så visste jag att min mor och moster var på en väldigt stor hundutställning utomhus inte så långt från där vi bor och städa kan man alltid göra en annan dag. Så jag plockade upp telefonen och slog in platsen, hittade en buss som gick från oss till en hållplats väldigt nära utställningsområdet. Då blev det till att inta frukost och packa tilltugg och filt!

Jag visste inte om eller hur jag skulle värma mat till Oscar på plats så det fick bli en termos vatten och gröt. Te till mamma och en annorlunda lunch till Oscar. Funkade fint! Min mamma och moster blev glatt överraskade när vi knatade fram till deras utställningstält och packade upp oss. Sån är jag ibland.

Nu ska vi lägga oss för natten. Jag måste verkligen, med understrukning på måste, försöka komma i ro och sova tidigare på kvällarna. Helst klockan tio.  Oscar tycker att dagarna ska starta klockan sex och sover inte hela natten igenom. Jag får helt enkelt erkänna för mig själv att mitt extremt flersiffriga minuskonto på sömnbanken inte håller så länge till. Så heja på mig nu!! Nattnatt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar