Translate

torsdag 28 maj 2015

Riktigt fancy ska det va. Med dina jävla fel och brister


Klockan kvart över elva på kvällen. Natten. Helt svart ute. Bara det gamla kylskåpet som surrar. Ett uppdiskat kök med en doftande lavendelplanta. Det tog emot detdär köket ikväll. Nästan så jag struntade i det idag igen. Men nä, P3 dokumentär fick distrahera i hörlurarna. Skottlossningarna i Biskopsgården. Brutalt. Vidrigt. Så fint att det fortfarande finns eldsjälar där ute som vill gott. Vill förändra. 

Sitter här nyduschad i köket nu med fönat hår, en varm kopp te och en ost- och gurkmacka. Riktigt fancy. På Oscars uggleplasttallrik. Orkade inte torka en av asietterna som jag diskat och denna är ju rätt söt. En gåva till Oscar från mammas vän från Finland. Ugglan ser aldrig glad ut dock. Ska den inte vara glad när barnet ätit upp?? 






Mia Skärninger och jag ikväll. Ingen av oss vidare dyngkåt och inte så heliga heller
verkar det som. Skönt, jag är inte ensam!



Tillägg: Min man kom precis och visade att ugglan ÄR glad! :) Han tyckte också att det var dags att sova för min del. Det var bara jag som tittade uppochner. 

Här är den nöjdare ugglan!! :):)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar