Translate

torsdag 21 maj 2015

HO-OOH sa ugglan




Skingra tankar med spaden och få sinnesro. Två effektiva timmar ikväll och äntligen har jag vunnit över jäklarna till ogräsrötter! High five. Imorgon ska jag försöka få ner sån där smidig grön avgränsarplast där jag grävt och rama in lite. Det är mitt mål imorgon. Plasten.  

Oscar har badat med far sin och fick sagoläsningen av mig. Vi läste hans bok med en stor figur på varje sida. Jag har nästan en sång till varje bild nu men Oscars favorit är när jag låter som den blåröda ugglan. Ugglan har inte fått någon sång än (för jag kan ingen) så där hoar jag liksom bara. Och detta är alltså högst fascinerande. Nu vill jag nästan gå och pussa på mitt hjärtebarn när jag skriver men det får jag förhoppningsvis vänta några timmar med medans han susar vidare. 

Diego gjorde god kvällsmiddag och vi har hängt lite i soffan men nu är det sova som gäller. Är verkligen helt slut och hade väldigt gärna läst lite nu men känner att ögonen redan går i kors. Nattnatt på er! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar