Translate

måndag 6 april 2015

Tandsprickning, finbesök och sommarplaner


Chiaäggmackor och en schysst skvätt kaffe till frukost.






Natten har varit riktigt tuff och sömnlös för hela gänget. Oscar är förkyld med tandsprickning. Han har inte varit hundra senaste veckan och igår slog det till som blixten med rinnsnuva och skrik och gråt. Värsta är nog näsan som inte går att andas genom. Diego och Oscar har varit ute på långpromenad i friska luften nu på morgonen men knappt så han kommer till ro ute heller nu lilla stackaren. Just nu är iallafall läget lugnt.

Igårkväll efter att min vän Kim åkt hem så fick vi fullt upp med Oscar. Han äter väldigt bra som skönt är med oj vad ledsen han blir mellan varven. Vi fick höja sängen, ge Alvedon, hålla i famnen. Vi till och med slösade maaassa varmvatten för att göra ånga i badrummet. Där inne satt han supernöjd tills vi provade med sängen igen. Mellan 23 och 02.30 har vi iallafall sovit (tror jag?! timmarna flyter ju bara ihop!!) och sedan hackigt hackigt hackigt och sedan 05 till 06.30. Yeeey!!! 

Igår när Kim var här så blev vi riktigt sugna på en helg i Malmö i sommar! Det hade varit något. Jag har ju både Kim och Emilia där så det hade varit fint att åka ner. Vi har smått börjat kika på sommaren men planerar inga stora grejer. Vi funderar på om jag ska gå in och jobba lite och spara mammadagar. Det är ju en stor grej i och för sig. Men inget spikat med det än. I juli får vi hursom finbesök av Tanja från Schweiz som var utbytesstudent hos oss i Sucre i flera månader! Det ska bli SÅ roligt att ha henne på besök!! Diegos nära vän är i Spanien nu på stipendie för en master så vi försöker få hit honom också. På vårt bröllop försökte nämligen de flesta fösa ihop dessa två och nu är alltså försök nummer två mycket möjligt ;) Matchmaking on the move!!

Nu ska lillplutten få lite att äta här och jag ska ställa mig och diska. Ha en fin dag allesammans!







   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar