Translate

tisdag 17 mars 2015

Nattuggla


Godkväll, här är det nattugglan som skriver. Jag har varit effektiv och vaken sedan 06.30 imorse och jag är fortfarande vaken!! Just nu ammar Oscar i mörkret och jag har smygit upp telefonen. Fick sänka ner ljusstyrkan på minsta effekt för att inte själv bli helt blind i detta mörka rum. Här på kvällen så har Diego och jag suttit med lite saker som också kräver sin tid. D satte in lite kvitton i datorn och jag kikade över kalendern och räkningar. Jag tycker det är jädrigt kul att ha koll och att strukturera upp men det hade behövts mer tid när man väl sätter sig. I kalendern står det hursom att imorgon är det bvckoll och femmånadersvaccin för Oscar. Jag tycker verkligen att det är obehagligt med sprutor men det ska samtidigt bli kul att träffa vår bvcsköterska och låta henne få se vilket litet charmtroll Oscar är. Helt galet att han redan blir fem månader imorgon! Min älskade lilla gofis. 

Det är så jädrans mysigt att krypa ner bredvid en varm och sovgo bebis! Dock har det alltid varit extremt svårt att flytta Oscar utan att han vaknar och blir vansinnig (som sin mor, hehe not so funny anymore ;)) men jag har eventuellt hittat lösningen! Jag läste nånstans att bebisarna går in i djupsömn efter tio minuter. Då ska man i princip kunna kittla dom under fötterna utan att de ens reagerar. Jag var ju tvungen att prova detta igår och väntade tio minuter efter att Oscar ammat klart och slocknat. Det var helt klockrent!! Jag har aldrig känt mig så befriad. Jag tog upp honom, la ner honom, han vände sig lite till rätta och stensov. Diego och jag tittade på varandra helt stumma genom mörkret. Jag låg sedan och väntade på protesten som aldrig kom. Inte minsta ljud. Måste ju prova ikväll igen.













 Dessa fina kort tog Diego på oss idag i soffan!  
Dom kräver nog en framtida inramning.

Dags att släppa telefonen och låta stillheten ta över. Skulle lätt kunna däcka här och nu bredvid denna lilla goa bebiskropp men vet så väl att jag kommer ångra mig om några timmar.  
Nattnatt på er










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar