Translate

söndag 15 mars 2015

En helg i vårens tecken


Kolla in det sköna sällskapet alltså! Väldigt smidigt med picknickfilt som är vattenavvisande på baksidan. Vi har verkligen njutit av vårvädret i helgen.










Helgen har bjudit på goa frukostar, softa promenader, pyssel, första trädgårdshänget, tjocktröjor och massa sol. Riktigt härlig och skön energiboost. Det behövs när nätterna går sådär senaste tiden. Vi misstänker att det är tänder på gång. Det är ändå helt hanterbart. Jag dygnade ju praktiskt taget Oscars första sex veckor innan jag åtminstone fick sova två-tre timmar i sträck. Så värre kan det iallafall inte bli. Det är ju bara det att jag alltid varit så extremt sovkänslig. Åtta timmar ostört har alltid varit det jag behövt för en riktigt bra dag och det är jag inställd på att aldrig mer uppleva. Låter kanske hårt men det säger jag med ett litet leende. Nu har man ju en liten människa som alltid är ens första tanke, och oro. Men visst är det rätt cool hur kroppen anpassar sig och ställer om för nya livssituationer och rutiner. Man orkar liksom ändå. På ett helt annat sätt. Ibland mer än man orkade innan. Innan hade man ju inte funkat alls. Rätt cool. 

Jag hittade lite påskpynt i förrådet som jag hade i min förra lägenhet. Återigen blir jag så övertygad om hur underbart det är med färg! Jag är rätt bra på att ta i så funderar fortfarande lite smått på om inte påskriset ser lite tanigt ut iallafall... Haha! Tror det får duga. Jag har fler pyssel planerade men tar dom en annan dag. Det var riktigt mysigt att ha Oscar ute på plätten medan jag grejade. Diego gick lite ut och in och fixade mat. Första uteamningen fick Oscar och jag till också. Supersmidigt när maten alltid är med och inga pix liksom. Amningen var verkligen inte given för oss från början då Oscar var för hungrig för att hjälpa mig igång med mjölken. Här fick det istället pumpas dygnet runt. Men det arbetet har belönats mångfalt. Jag är så glad att jag följde min instinkt och vad som skulle bli bäst för oss. Amningslinnen är bästa uppfinningen ever och med solen i ansiktet kan det inte bli så mycket bättre. 
Tack våren och solen och tack min fina familj för en strålande helg! 


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar