Translate

fredag 16 januari 2015

Kakor, choklad och kärlek






Hej allihop! Så har ugnen gått varm här igen. Tårtor och kakor fick det bli till min 25-årsdag. Hittade ett kanonrecept till tårtbottnar då mitt mästerrecept hamnat i någon bok jag vet jag hade med mig till Bolivia. Fast jag vet inte nu var boken befinner sig... Gah! Receptet fungerade lyckligtvis utmärkt och hallon och vit choklad är nu bevisat en finfin kombo ;)
Tack till er som bidrog med bakverk och tack för en fin dag! 

Det var en fantastisk morgon att vakna upp till min lilla familj som sjöng och kom med frukost på sängen ♡

Här hemma håller vi oss sysselsatta och det är mest på gott men ibland också på ont. Varför tenderar man att vara MER upptagen när man är föräldrarledig?! 
Riktigt skönt med slappisdag utan att behöva infinna sig eller ringa någonstans. Choklad funkar också väldigt bra. Även Oscar njuter lite extra av stillheten.



Oscar växer vidare och verkar må bättre i mage och humör. Skönt för alla parter och oj så mysigt det är att ligga och prata med honom på mornarna! :) Han är en riktig charmör.
På måndag är det tremånaderskontroll och vaccin. Hoppas han kommer att må okej efteråt! Det är ju skönt att man är mammaledig så man bara kan gå hem och rå om. För det ska vi se till att göra!

Pappa Diego ska på ett startmöte på måndag angående ett program för nyanlända akademiker på Folkuniversitetet. (Han kommer alltså ta sig dit och Oscar och jag till BVC). Där läser man bland annat yrkessvenska och får coaching och hjälp med praktikplatser. Verkar bra! 
På tisdag startar SFI men vi vet inte än hur dessa två ska kombineras schemamässigt. 
Väldigt kul att det drar igång iallafall!

I eftermiddag ska vi till Alingsås och fira min lillebror och äta mer gottigt. Imorgon ska vi på examensfest vid lunchtid. Så nu tar vi lyxhelg och bara njuter! :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar