Translate

söndag 16 november 2014

100årsfest, spasöndag och kiss på golvet

Igår var Oscar och jag på 100årsfest. Min moster och hennes man slog ihop sina 50årsdagar och deras barn hade fixat med lokal och stor fest. Stort grattis till dom!! Och tack för en fantastisk kväll. Megaimpad är jag av Oscar. Det gick så himla bra under kvällen. Nu har vi ju landat lite med varandra så jag var trygg och kände att jag hade koll på läget. Det var mest familj där men även en del andra ansikten. Oscar sov i sjalen mot mitt bröst nästan hela kvällen, många nyfikna blickar och frågor men han hade det så lugnt och tryggt. En amning och ett blöjbyte precis innan vi bytte till bilstolen och åkte hem. Vi hade det fint lillen och jag.

Idag har vi haft spa här hemma. Oscar har fått bada, vilket idag var bästa badet hittills. Han storälskade det!! Så kul att det blev repetition i badet då mamma tyckte det var lite för gosigt att mysa med handduken ;) Kiss på mamma, handduken, Oscar och golvet. Bara byta handduk och i plurret igen.

Vi har börjat på en massagekurs som vi varit på en gång nu. Varför massagen är bra för bebisar finns det hundra anledningar till men vår främsta anledning är avslappning. Avslappning för ro och att hjälpa magen. Givetvis för kontakten mellan oss två också. Jag vill gärna ha den stunden med honom som inte innefattar blöjbyten, matning eller bus. Att jag dessutom kan hjälpa honom på så många plan med massagen gör det ännu mer värt. Jag var nervös första gången vi skulle dit. Komma i tid, skulle han vara lugn, skulle han bajsa/vilja äta mitt i alltihop. Och jisses vad skönt det var att komma dit. ALLA är ju bebisar så ALLA föräldrar är ju i SAMMA situation!! Men så är det, nervöst som förstagångsförälder. Han var bara tre och en halv vecka då. Allt gick supersmidigt och det visade sig att Oscar var yngst och lugnast av dom alla, haha.  

Så efter badet idag satte vi på relaxmusik och hade massage. Lillplutten somnade sedan till så han fick ligga kvar under sin filt. Hur fint det kändes går nog inte att beskriva. Jag har inte kunnat lägga ifrån mig honom utan att han skriker och blir väldigt missnöjd så att se honom lugn var otroligt fint. Utan att stressa upp stämningen igen så försökte jag då samla ihop allt kissigt och skölja upp, diska undan och få i mig mellis. Sedan kvicknade en lugn och nöjd bebis till. NI ANAR INTE HUR FÅ GÅNGER DET HAR HÄNT!!! Myyys. Vi tog på kläder och ammade i sängen där vi sedan sov tillsammans i två timmar. Mysmys. Fina stunder.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar