Translate

onsdag 15 oktober 2014

Förvärkar

Det märks att kroppen förbereder sig för förlossning. Lättare sammandragningar har jag haft sedan v 30 och oftast på kvällen i viloläge. Nu kommer de under hela dagen och fler intensiva. Även den tidigare varianten då hela magen (livmodern) spänner sig kommer starkare. Detta är hela dagarna senaste dagarna. 

Känns som att allt man har på insidan dras ihop med en väldans kraft till en och samma punkt och har även börjat kännas ner mot ljumskarna. Jag tycker att det är skönt att känna att kroppen jobbar fast ibland drar det redigt. Så sjukt häftig kropp vi har. Spännande att det känns så kraftigt neråt nu där bebis snart ska ut! 





Tänt var det här. Känner mig duktig på att göra eld i brasan! Lite ryggont och halsbränna ikväll. Men sånt har vi ingen lust att lägga energi på. What to do what to do. Varm choklad tror jag!

Brorsan kom hem med kompisar förut. Ena killen kom in och hälsade då vi har träffats flera gånger. Han undrade när bebis kommer ut då. Kanske imon svarade jag. "VA?!" började han småsvettas och gick. Haha. 

Det pratas om att se Maleficent här om en halvtimme. Ska bunkra upp med redigt kvällis, kastrullpopcorn och vatten! Tänk att man kan bli så nöjd av mat. 










2 kommentarer:

  1. Va spännande Linda. Shit alltså! Hoppas att allt går bra :) Och jag fick sånna barndomsminnen av bilden vid den braskaminen... Där har jag suttit med mormor hela min uppväxt. I hennes knä på golvet framför, pratat och tittat in i den varma elden. Så himla mysigt. Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. Åh men hej Sarah! Ja det gick ju bra allt, tänka sig att det satte igång efter detta inlägget. Vilka härliga barndomsminnen!! Den kaminen är verkligen så vacker. Va fint att få besöka morföräldrarna i en så mysig miljö :) Grilla korv duger den till också ;)

    SvaraRadera