Translate

söndag 7 september 2014

Ett litet tag senare

Hej igen alla ni fina. Nu var det ett tag sen jag skrev något här. Orken har trytit och kroppen blir mer och mer ansträngd. Så många stunder jag önskar att min fina andra hälft var här och serverade en middag och massage. (Ja, han har fått den känslan när vi pratar att han mest skulle fylla en roll som uppassare. Men det är väl änna självklart och han säger ju såklart att han skulle göra det med nöje. Men nu är det ju inte riktigt möjligt så tänk vad mycket han har att ta igen sen!! ;) Ojojoj.) När det har varit roliga saker så har jag inte velat göra så mycket annat än bara njuta av stunden.

Graviditeten tar svullna steg framåt och det är nu 47 dagar kvar till beräknad partus. (!!) Allt ser väldigt bra ut och vi är verkligen så lyckliga och tacksamma för det! Vårt fina fina barn mår bra och det är så underbart. Fortfarande inga tillskott nödvändiga för min del, alla värden ser bra ut och jag tycker det är så himla skönt.

Senast hos BM så fick även jag trycka ner mina händer ihop med barnmorskans, ungefär vid mina ljumskar, och greppa bebis huvud. Lite småläskigt men sjuukt häftigt!! Vi filmade när vi lyssnade på hjärtat och skickade till pappa som blev rörd till tårar. Han har sin stora grand finale presentation på fredag och vi är så stolta över honom. All lycka till till dig hjärtat! Vi vet att du kommer skina starkare än tusen solar.
♡ ♡ ♡

Nu är det alltså slutspurt för oss alla tre i vår lilla familj. Pappa ska avklara sina studier och få godkänt att komma hit, bebis ska tjocka på sig och växa sig lite längre, jag ska gå på tätare kontroller och förbereda ytterligare här hemma. Jag tänker dock att det "enda" jag ska göra är att äta, vila och gå promenader. Mycket annat kan jag ju inte påverka. Är sugen på att göra ett babynest med inspiration av en fin vän.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar