Translate

fredag 18 juli 2014

Väckarklockan








Med mycket igång samtidigt så har jag varit lite dålig på att ta vara på mig själv. Det har jag själv inte tyckt men idag sa kroppen ifrån och jag har varit tröttare än tröttast. Helt slut. 

Förmodligen börjar även foglossningar komma. Graviditeten visar sin närvaro på fler sätt än en vackert växande mage. Onda fötter, svullna fötter, snabbt ökande vikt, täppt näsa. 

Jag fick gå hem tidigare från jobbet idag också på grund av ryggen. Jag ogillar verkligen det. Men från allt det onda kommer alltid något gott och jag kunde lägga mig i trädgården med mellis och en bok. Vilket givetvis resulterade i att jag även sov och vips hade tre timmar gått. 

På kvällen tog jag ett bad i badkaret med en ljuvlig aromolja. Det kändes så lyxigt! Då insåg jag på något sätt hur jag inte tagit hand om mig. Dendär tiden. Som jag brukade ge mig själv. Den är ju ännu viktigare nu när vi är två och kroppen förändras på så många sätt. Kanske har jag inte fattat hur fort förändringarna kommer nu! Kanske är det lite svårt när jag gör allting själv. Åh min älskade man som jag saknar dig! 

Det var riktigt gott med ett bad och nu ser jag fram emot en skön nattsömn. Hoppas resten av huset är lugnt. Imorgon ska jag bara vara ledig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar