Translate

torsdag 22 maj 2014

Sommarvärme!

Vilka varma dagar vi har!

Så himla skönt att inte frysa. Jag gillar verkligen inte det. Frukost i trädgården och varma vindar. Väldans skönt.

Roligt hur folk säger till mig: "Ahmen grymt att du tog med dig det fina vädret hit från Sydamerika, det är väl jättevarmt där! :)"
Nej verkligen inte. De har vinter nu där jag har bott. I Sucre, Bolivia. Inte Sydamerika. Jag har inte bott i hela Sydamerika. Jaja visst, på dagen i solen är det varmt men i skuggan och på nätterna är det kallt.

Sen skrattar vi svenskar och tycker det är lustigt hur "alla" i "Sydamerika" tror att det går isbjörnar på "alla" gator i "Sverige"... Haha! Skrattgubbe på den.

Men ja, jag tycker också det är himla gott med sol och värme. :)

Var med mamma och hennes hundar nere vid sjön Mjörn förut och gick. Det blåste rätt mycket vid vattnet. Jag har en envis förkylning också så det blev lite ansträngande. Hundarna tyckte iallafall det var himla skönt och det är väldigt fint vid sjön!

Nu får det bli en liten vilopaus i sängen tror jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar