Translate

fredag 23 maj 2014

Foten




Min stukade fot gjorde fortfarande väldigt ont så jag ringde sjukvårdsupplysningen bara för att höra med dom. Jag är verkligen lat för att ta mig till sjukhus men jag blev orolig att jag faktiskt går och har sönder foten.

Sjuksköterskan på telefon blev orolig för blodpropp på grund av den långa hemresan så hon ville att jag skulle bli undersökt.

Fyra och en halv timma senare och lite röntgenplåtar kunde jag gå hem med samma resultat som jag fick av ortopeden i Sucre. Bara att jag inte har förstått den medicinska termen. Antingen nån linimentskada eller utsträckt ledband.. Jaja, hursom så går det inte göra något åt det. I vissa fall i tidigt stadie så gipsar dom det här men nu är det "gammalt".

Smärtan får helt enkelt sätta gränsen för vad jag kan göra och inte. 
Det var iallafall skönt att få veta att jag inte kan göra saken värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar