Translate

söndag 6 april 2014

Kusin vitamin!

Idag tror jag vi slog rekord på marknaden i fruktköp!

Vi köper så gott vi kan alltid säsongsfrukter och nu är det kiwi, lima, pomelo (grapefrukt?) och apelsin som gäller. Kiwin är så galet god och sticker inte i munnen som den kan göra hemma!

Det går ju åt en del frukt för våra morgonjuicer men ca 8 svenska kronor för 25 apelsiner känns flott! Dessutom är piskebeska pomelon bästa törstsläckaren! Två pressade pomelos, vatten och is :)

En powernap efter lunch idag så satt jag och pratade lite med vår schweiziska student Tanja. Hon hade varit iväg på en kort vandring idag till Maragua, en krater som inte ligger så långt härifrån. Hon hade fått lite fin färg i ansiktet och lite fina bilder! :)

Sedan var vi hos floristen Ignazio som ska göra bröllopsarrangemangen. Eftersom Diegos mamma är på många tillställningar så gör alltid Ignazio hennes blomsterarrangemang. Så Ignazio är som en vän till familjen kan man säga. Jag visade honom bilden på brudbuketten och därmed i vilken stil resten av dekorationerna ska gå. Det ser ut som att det kommer gå att ordna utan problem. :) Han tillsammans med oss och Edson ska åka till lokalen nästa vecka där vi kan diskutera arrangemanget bättre. Alla tiders!

Nu är det kvällen här och Diego och jag ska snart köra hans mamma Mirtha till en fest. Sen ska vi nog fixa nått gott och titta på American Hustle. :)














Glasburken är Diegos dagsverk. Lök, aubergine och sen vet jag 
faktiskt inte vad han fick i mer. 
Lite soja tro?
Jag var upptagen med att riva morötter och rädisor så 
det får helt enkelt bli en överraskning imorgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar