Translate

måndag 7 april 2014

Ringar och lokal

Nu är ringarna beställda och det blev tillslut inte hos mormors trogna juvelerare. Vi fick helt enkelt inte tag på honom så vi hittade en annan.
Nu håller vi tummarna för denna kvinna istället! :)

Jag tyckte det var svårt att bestämma sig för ringarna. Så många alternativ, färger, stenar och krumilurer. Jag tog fram fyra modeller som jag tyckte om och så skissade Diego fram ett alternativ på datorn som vi tog med till affären.
Jag är väldigt stolt över vårt resultat, hoppas nu bara att det ser lika bra ut i verkligheten!

Idéen om att ha bröllopet hemma har vi ändrat. Vi har bestämt oss för att vara i arkitekternas förbundslokal, undrar om det heter så på svenska?
Men ja, där man som färdig arkitekt skriver in sig.

Detta känns kanon och är även något som knyter an till Diego som snart är färdig arkitekt!

Lokalen ligger i denna superintressanta byggnad som tidigare var ett brödbageri.
Så fint och alldeles lagom stort!
Vitputsade väggar, trägolv och i taket går det järnstänger på en lägre höjd som verkligen var en så häftig detalj!
Det känns så rätt med denna lokal!

Allt börjar ta så fin form nu och jag är så glad över hela upplägget. Jag tror verkligen vi har gjort detta så himla bra. Det tuffaste var i början att få min röst hörd bland alla dessa kvinnor som gärna vill vara med och tycka och sedan var nog ringbeslutet svårast. Men allt har ju verkligen kommit ut på bästa sätt!
Jag är så tacksam för Diegos mamma som verkligen har lyssnat på oss och gjort mycket för att detta ska bli så bra som möjligt. Och det värmer så med alla fina själar där ute som stöttar oss, även om inte alla kommer att kunna vara med på just denna dag så betyder det så mycket!

Kärlek till er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar