Translate

lördag 26 april 2014

Say I do

Oj.... Wow.... Nu ligger man här i sängen. Natten före Dagen.

Skorna står i sin förpackning i sin silverglittriga tygkasse, ringarna prydligt i asken och klänningen hänger inplastad. Naglarna är fixade och håret nyfärgat.

Sista natten som ungmö. Sista natten som förlovad. Imorgon blir vi man och fru. Som vi längtat. Som jag längtat efter att få presentera min kärlek som min man och inte pojkvän. Nu tar vi steget.

Är det inte typiskt att just idag så pågår VÄRLDENS fest här bredvid. Någon som pratar i mikrofon, människor som sjunger med, en volym så det verkar som de är precis utanför fönstret. De verkar ha en fantastiskt rolig kväll..

..men ikväll ville jag i mitt egna sinne lägga mig ner, sträcka ut kroppen och njuta ett tag i mina tankar. Kanske filosofiera lite. Kanske ingenting.. 

Hm.....

Hursom så känns det verkligen som ögonblicket att släppa allt som har med allt vad känslor och tankar heter och vila, flyta en stund. 

Oron, kontrollen, detaljerna, förberedelserna, tankarna. Nu är allt på plats och det är dags att sova riktigt gott och bara ta emot morgondagen.

För imorgon blir vi man och fru. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar