Translate

torsdag 3 april 2014

Faddrar

Åh ytterligare en solig dag!

Lyssnar på Musikguiden i P3 med öppna dörrar och fönster och har vikt in lite tvätt. Diego är på universitetet och jobbar på med sitt projekt. Jag har precis slängt in en ny maskin tvätt och satte mig här en stund. :) Rätt skönt att höra lite svenska mellan varven och dessutom få lite nyheter i den svenska musikvärlden ;) Rätt bra grejer måste jag säga!

Igårkväll kom Diegos morbror och hans fru, som vi utnämnt till våra faddrar. De meddelade att de gärna vill stå för våra ringar! Så det var ju tur i oturen att juveleraren inte var där igår heller. Men allt sker ju av en anledning. :) Det är min trofasta religion. Så snälla de är!

Här utnämner man faddrar till olika saker till bröllopet, som tårtfaddrar, blomsterfaddrar, lokalfaddrar, ja ni förstår. Det är ju himla smidigt! De flesta vill också ha en del i det hela och blir väldigt glada. Vi har faktiskt inte delat ut så mycket mer än blommor och tårtan.

Vår blomsterfadder är Diegos mammas vän, Edson. Edson driver en dansstudio som är helt fantastisk, är homosexuell, ordnar välgörenhetsevent och är bara fantastisk! Häromkvällen var vi uppe i hans studio och drack kvällste med hans personal. Det var som att slängas in i filmen Rent om ni sett den, hälften gay, alla supersociala, driver med varandra och visar gärna sina bästa moves. Bästa energipåfyllningen! Nu är ju inte Diego riktigt av den kalibern haha men vafasen, han fick iallfall te och smörgås.

Så eftersom min kära syster inte är här och kan göra sina underverk med blommorna! så kunde vi ju inte fått ett bättre alternativ. En florist kommer göra ihopsättningarna och Edson kommer övervaka och styra i lokalen. Jag är heelt övertygad om att han kommer ta fram sin värsta piska! ;) Underbart!

Nu ska jag och mormor göra lasagne. Jag ville få till en spenatlasagne men lite svårt att få de att äta vegetariskt här. Nästa gång tänker jag ;) 

Ha en fin dag/kväll var ni nu befinner er! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar