Translate

lördag 23 november 2013

Första veckan

Sol, varmt, varmt och mera varmt.
Monsunregn och hagel, kyla. Igårkväll gick jag ut i min fodrade höstjacka. Inte för att det gör så mycket, jag har det rätt mysigt här uppe på sovloftet.

Diego och jag startade vårt nya kapitel i Santa Cruz. Vi planerade in några dagar där för att träffa fler i hans släkt och så passade vi på att ha lite egentid. När jag klev av planet möttes jag av en otrolig värme. En dusch och en fantastisk fruktsallad senare gick vi ut för en glass med Diegos morbror och fru. Vi började sakta ta in att jag faktiskt var där. Det var ljuvligt.

Att sedan landa i Sucre var en väldigt positiv och varm känsla. Veckan här har varit lugn och observerande. Vi har installerat oss bra hemma, träffat familj och vänner, ätit massa godsaker och rört oss runt i denna fina lilla stad!

Jag har även lyckats med ett första sjukhusbesök med ultraljud över buk och rygg, på grund av kraftiga magsmärtor. Det visade ingenting. Jag åkte hem med antiinflammatoriska och smärtstillande som har gjort det mycket bättre!

Imorgon lördag är det stor familjelunch och sedan middag på kvällen med vänner. Det ser vi mycket fram emot! :) Inte minst jag som förhoppningvis kommer vara utan krämpor ;)



Vi hörs snart :)





Santa Cruz





 Påväg till Sucre





Diegos mormor till vänster på marknaden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar