Translate

tisdag 31 maj 2016

Grönska

Nu är det vackert ute. Nu är det riktigt grönt och buskigt. Som jag gillar det. Förra året för ganska exakt ett år sedan fick en bit av vår kirschkålsträdgård bli till en rabatt. Alla rötter ner till en meter rykte. Satte dit två hostor som jag inte visste nått om och i år har de blivit dubbelt så stora! Superfina och rejäla. Det kanske blir buskar nästa år?! Lavendeln kommer igen och alla sommarblomster jag sått i bakkant kommer nu. Blåklint, fröblandning av sommarblommor och nån mer slätbladig sort. Alla ska bli 70-90 cm höga snittblommor. Jag kan verkligen inget om trädgårdsskötsel men det verkar växa och det är ju praktiskt när man har en rabatt att trycka ner saker i. På en annan sida där vi har en rejäl träspaljé kommer luktärten. Hoppas blommorna blommar till midsommar! :)

Kirshkål har vi fortfarande gått om men Diego drog ner det med gräsklipparen sist. Nu ska vi bara låta den komma igen och acceptera den. Det är enklast. Kanske vågar jag mig på något matrecept.. Det ska ju gå att äta denna gröna härskare. ;)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar