Translate

lördag 12 september 2015

Plaskplask

Jag plaskar runt i mina böcker medan killarna plaskar i badhuset. Så var vår förmiddag. Idag tog det emot att inte följa med men samtidigt är det deras nya grej. Diego har börjat gå till simhallen med Oscar vilket var en stor hit så de kilade iväg idag också. Jag "ska bara" skaffa någon typ av badoutfit som täcker mer än att det ser ut som att jag har helt skev självuppfattning och pressat i mig något två storlekar för smått. För den delen så behövde jag faktiskt verkligen plugga. Tar man en dag ledigt så blir det dubbelt upp dagen efter! Jag har delat det på helgens två dagar. 

Igår hade jag inga föreläsningar så då gick jag med Oscar till bibliotekets sångstund. Vi var där när jag var mammaledig och Oscar tycker killen som hoppar runt med gitarren är så häftig. Denna gång var vi i god tid och hängde lite i bokrummet innan. Oscar är nu supersocial och pratglad! Några böcker var inte intressant men det var däremot barnen. Han hittade till slut en flicka som hade samma intresse så de kunde röja ihop. Det lugnade iallafall den flickans mamma som verkade aningen obekväm med att hennes tös inte satt lika gulligt framför sin förälder och läste saga som de andra barnen gjorde. Fullt ös medvetlös. Oscar nästan somnade i mitt knä på sångstunden. Vi tog fruktstund där innan vi gick hemåt och sedan sov han gott i två timmar.




Att få blommor och paket kan få en att känna sig speciell. Idag kände jag mig speciell för min man. Han kom hem med detta fina till mig efter simhallen. Egentligen borde det varit jag som gav honom detta för allt hans tålamod. Jag är en krävande människa så han har det inte alltid lätt men trots det så friade han ju ;) Tack älskling du gör mig till en bättre människa ♡

Nu är det slut på pausen och jag ska fortsätta lite till med matten. Ha en superfin lördag och visa era kära lite extra kärlek! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar