Translate

söndag 26 juli 2015

Kärleksmums och mysgung

En sådan grå och regnig helg. Hoppas ni har det fint trots frånvarande värme och solsken. Jag hade varit lyckligast i världen förra sommaren med detta höstliknande väder. Guppade runt gravid och mer uppsvälld än en vattenballong i den supervärme vi fick. Stödstrumpor i gympadojjor på jobbet och shorts med foglossningsbälte var en lagom vacker och bekväm kombo.

I fredags prickade dock Oscar och jag in en väldigt bekväm eftermiddag med kompisarna Lisa och Jack i parken med sol! Mellanmål i gräset och promenad med glass lyxade vi oss med. Medan vi chillade med kompisarna så hämtade Diego sitt nya ID-kort i Göteborg. Det är fint det!

I helgen har vi städat här hemma, tvättat, gått igenom Oscars garderob och busat massor. Buset och myset behövs verkligen som paus och är så roligt! Oscar har ett galet härligt skratt nu och är riktigt busig så det är verkligen kul. Jag lyckades också med min första plåt kärleksmums med dubbel glasyr!! Farligt gott så slängde in nästan allt i frysen för min säkerhets skull. Snoddas eller mockarutor som dom också kallas är min moster specialitet. Hon gör dom bästa i hela världen så jag var ju tvungen att prova ifall genen gått vidare. Det hade den tyckte Diego haha. Så vi har mumsat massa schysst kärlek! Nästan alla ingredienser ekologiska. Främst kakaon, kaffet och äggen från de frigående hönsen.




Mitt fina hjärta mysgungar lite mellan regndropparna ♡









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar