Translate

måndag 30 mars 2015

Här sitter jag med en kaffe. Diego är iväg på lite ärenden och Oscar somnade för en kvart sedan. Skönt. Hoppas plutten vilar ett tag. Jag ska strax kika in på Borås Stads hemsida och kolla in förskoleutbud. Sånt där man helst "skulle gjort" dagen ungen ploppade ut men hade ju lite annat att tänka på vid den tidpunkten. Vi har heller inga större ambitioner att stoppa in Oscar i förskolan innan hans ettårsdag. Helst när han är 1,5 åtminstone, om det nu kan bli ett alternativ... Planen är att göra lite besök på några förskolor. 

Kaffet blev rätt starkt. Jag tar mig en kopp ibland. Eller en halv kopp och alltid med mjölk. Jag vet inte om det har någon vidare effekt på mig dethär kaffet men jag tar en kopp när jag är sugen. Jag kikar på dom nya kuddfodralen i soffan. Dom blev riktigt vårfina och jag är sugen på en liknande gardinlängd i köket också. Jag har bara inte hittat något bra tyg än men jag vill iallafall inte ha längder längre. Kappa är smidigare när vi ska gå mycket ut och in till uteplatsen. Något jag konstaterar varje gång jag syr är att jag verkligen skulle trivas med att ha ett hobbyrum, där allt kan vara framme hela tiden. Eller åtminstone i backar i hyllor och strykbrädan alltid framme. Riktigt mysigt och praktiskt. Ett rum med fönster där symaskinen kan stå. Ja, jag hade gillat det. Nu har jag ett litet bord i vardagsrummet med symaskinen på. Funkar prima. Sålänge inte Oscar kommer åt något ;) 

Jag fick sytt en mössa till min systerdotter som hon fick igår. Goaste lilla tjejen tog inte av sig den på någon timme. Vi bakade kakor med playdodeg med mössan på.     










Hon fick en mössa hon kan vända ut och in och använda åt vilket håll hon vill. Den hamnade direkt på huvudet efter öppnadet av paketet och sedan kikade vi i spegeln. Man smälter ju lite när hon ler, tar sig på huvudet och säger "boa". (betyder moster) Ja, boa har gjort den till dig. ♡

Nu är det dags att söka förskolor. Tjingeling!  












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar