Translate

torsdag 26 februari 2015

Hur var det nu med sockret

Hej på er, här är det sega muppen som skriver. Har huvudvärk sen flera dagar och är trött och lättirriterad. Eller lättirriterad är nog fel ord. Jag irriterar mig helt enkelt på allt. Kroppen känns sjukt tung och allting är jobbigt. Sockerätandet i december satte ju sina spår i både kropp och sinne. Sockerbehov delux. Kommer jag över nått smaskigt så är jag inte den som artigt och fint nöjer sig med EN tugga. Nehejdå, vad är nöjet med det liksom. Vardagsmotion i all ära med att bära matkassar i uppförsbacke men jag börjar nästan gråta av tanken på hur dålig form kroppen är i. Jag skulle ju få sån träningsvärk från hell av ett träningspass så jag skulle behöva frysas ner i tre dagar efteråt för att inte känna smärtan. Nu är ju alla skor alldeles för utslitna och plånboken inte den fetaste så får väl köra barfota då. Men fasen alltså. JAG. ORKAR. INTE.

Bland andra Oscars bvc-sköterska råder mig att boka en läkartid för den ihållande huvudvärken. Så jag tog nu tillslut tjuren i hornen och fick läkartid 25 mars. Om en månad. Ja, hejaheja svenska vården. För ett blodtryck och lite blodprover. Eller det är vad jag ordinerat mig själv inklusive sockerdetox. Pratade med 1177 och dom ville inte ge mig en jourtid eftersom inget labb ändå är öppet och hon "trodde" inte jag var allvarligt sjuk. Jahopp. Får väl dra ner tempot lite, fortsätta vara ute vilket lättar på trycket något och återgå till allt bra jag åt med allt nöje i världen under graviditeten. Började ärligt fundera på om man inte skulle skaffa ett syskon till eller börja tälta.. Det sistnämnda är ett något mer realistiskt alternativ.

Nu är klockan nio på kvällen. Jag vill ha fetaste chokladkakan, helst två, min man och en film. Men nej, hur var det nu med sockret?!? Och sömnen. Paaaassa på nuuudå och gå och lägg dig!! Alltså fattar ni vad jobbigt detta är. Samtidigt som det känns som jag fått huvudet dunkat mot ett betonggolv.


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar